Bli medlem
Logg inn
Framsida
Artikkel-arkiv
Kalendar
Fotoalbum
Links

Gjestebok

Legg inn artikkel
Legg inn arrangement
Legg inn annonse

Tilbakemelding/tips

Om Bjoanett

Noe å skjule eller bare likegyldighet?
Av: Marit Eikehaugen 27.02.2001

Jeg etterspurte markedsføring av ledige feriehus og hytter på Bjoanett for ikke så lenge siden. I den forbindelse kom jeg over en feriehuskatalog fra et av våre naboland, det ”rødhvite” og vennlige du vet. Katalogen tilbyr hus- og hytter i Norge og Sverige.




Fjord Norwegen har fått tilhold på de gule sidene og jeg blar lystig i vei. Stor blir min glede da jeg slår opp på 2 hele sider med Apalvik på Haugalandet. Så flott, tenker jeg! Lille idylliske Apalvik blir beskrevet som rene naturperlen og blir behørig omtalt med nærhet til naturopplevelser fra Stavanger i sør til Bergen i nord. Så langt jeg kan se mangler dog bilder fra Bjoalandet. Foto av Etneelva og Langfoss gjør likevel ikke skam på sidene.



Tilbake til presentasjonen av utleieobjektene. Det er her jeg undres. Det hele ser riktig så lekkert ut, men hvor i Apalvik er dette? Som lokalkjent lar jeg Apalvik vandre over netthinnen, men finner ikke noe som kan tilskrives de to profilerte. Landskapet sett gjennom vinduene i den ene hytten ser for meg dansk ut. Jeg ringer utleiefirmaet og damen tror straks hun har en tysk feriegjest på tråden. Hun leser mitt 12 sifrede telefonnummer på ”displayet” og ønsker Willkommen. Jeg får vite at hytteeierne selv sender inn foto av eget leieobjekt når katalogen skal til trykking. Der de ikke mottar sådant blir presentasjonen erstattet med bilde av noe tilsvarende. Slike utleieobjekter er merket med N og merkebetydningen står omtalt bakerst i folderen. Det står ikke noe som forklarer at naturen sett gjennom hyttevinduene er flatlandet Danmark.



Basert på henvendelser på ”mitt” tidligere turistkontor i Ølen bør utleierne sørge for autentiske bilder. Plantegning av hytten kan godtas dersom denne er under oppføring når katalogen går i trykken. En bør likevel være så virkelighetsnær som mulig. Med bakgrunn i følgende forstår jeg godt fortvilte feriegjester som ikke får drømmen til å stemme med virkeligheten når reklamen er som her. Markedsføring av feriedrømmer bør være så sanne som mulig med tanke på eiendommens utseende og utsikt. Sann markedsføring lønner seg og fornøyde feriegjester er til syvende og sist den beste reklame enhver utleier kan ha.




Bildet er fra Grønneveik på Innbjoa og har ingen sammenheng med artikkelen forøvrig.

Tips ein venn!
Send eit tips til andre om denne artikkelen ved å fylle ut felta under og trykke på 'Send'
Mottakars navn
Mottakars e-post
Ditt navn
Din e-post
 
Klikk her for utskriftsvennleg versjon


Søk i artikler:

Dei siste artiklane
• 24.04 - Bygdakafe på Helsehuset
• 24.04 - Bjoa Båtlag - Havnevakter 2019
• 08.04 - Basar på Utbjoa Bedehus
• 18.03 - Invitasjon til førstehjelpskurs på Helsehuset
• 14.03 - BBU avholder årsmøte i kveld
• 12.02 - Bjoa Båtlag - Innkalling til Årsmøte
• 04.02 - Handlebussen Bjoa - Vikebygd
• 29.01 - Velkommen til Kløvertreff på Helsehuset
• 29.01 - Årsmøte i Fotballgruppa
• 26.11 - Sogelaget inviterer til grøtfest på Bjoa